Sunday 20 October 2013

Contoh RPH TMK


Mata pelajaran/kelas/bil murid TMK/4A/20 orang

Tema /Topik/modul: Eksplorasi multimedia

Masa: 11.15-12.15 pagi

Standard Pembelajaran:  3.2 Membangunkan persembahan multimedia yang 

Objektif Pembelajaran:  Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid dapat 

Aktiviti pengajaran dan 

pembelajaran:

mengandungi sekurang-kurangnya tiga elemen multimedia. 

menghasilkan satu persembahan multimedia tidak linear 

yang mengandungi sekurang-kurangnya tiga elemen 

multimedia.

1. Guru menayangkan satu persembanhan multimedia 

tidak linear kepada murid.

2. Guru bersoaljawab dengan murid tentang persembahan 

yang ditunjukkan.

Contoh soalan:

a) Apakah yang dapat kamu perhatikan tentang 

b) Adakah persembahan yang ditunjukkan itu 

c) Nyatakan elemen-elemen multimedia yang terdapat 

3. Guru menerangkan maksud tentang persembahan 

multimedia tidak linear dan elemen-elemen multimedia 

yang terdapat dalam persembahan.

4. Guru membahagikan murid kepada 4 kumpulan.

5. Guru meminta setiap kumpulan menghasilkan satu 

persembahan multimedia tidak linear bertemakan 

tokoh-tokoh Negara yang mengandungi sekurang-
kurangnya tiga elemen mulitimedia.

6. Setiap kumpulan membentangkan hasil kerja .

persembahan yang di tunjukkan?

persembahan multimedia linear atau tidak linear? 

dalam persembahan yang ditunjukkan?

1. Kreativiti & Inovasi,Patriotisme.

Elemen Merentas Kurikulum 

(EMK):

Bahan Bantu Belajar: Perisian powerpoint.